onsdag 1 maj 2013

Kontinuitet var det ja...

Så var det ju detta med kontinuiteten...

Tvåbarnsmor som skiftarbetar samt har ett kooperativ som suger en del energi vissa perioder så gissar jag att det är dömt att misslyckas emellanåt.

Men, men. Jobbet har rullat på. Undersköterskor och sjuksköterskor fortsätter sitt gnäll på varandra.
Jag (som sjuksköterska) förstår inte varför jag måste stressa som en galning för att delta på golvet (när jag har alldeles fullt upp själv) för att undersköterskorna skall kunna flexa ut. Har jag tid och inte så mycket administrativt arbete är jag ute på golvet, men som idag var det ett väldans gnäll om att alla inte var uppe och färdiga till kl. 10.oo, pip. Men all personal var färdiga med sina arbetsuppgifter till kl. 14.oo (utom jag som blev färdig lite senare men ändå innan arbetstiden var slut) och ALLA hade möjligheten att flexa ut tidigare. Varför skall detta enbart vara förunnade undersköterskorna på vår avdelning undrar jag? Varför måste jag sitta kvar och dokumentera de saker som de har gjort under dagen för att de inte vill för de vill flexa ut tidigare? Och detta gnället verkar vara närvarande på många avdelningar. Varför är det så??? Varför, undrar jag, kan inte undersköterskorna förstå att de inte kan/får göra många av de sakerna som åligger en sjuksköterska att göra?

Ja, ja... Vi har haft valborgsfirande på vårt kooperativ för allmänheten också. Det är en sådan där tillställning som är rolig men framförallt så är den alldeles OTROLIGT jobbig då det är en massa saker som skall fixas innan och under själva firandet är det enormt tryck på alla stationer och väldigt mycket folk precis överallt samtidigt som ens barn kommer och visar saker de vunnit själva eller fiskat upp från fiskedammen samtidigt som man skall förklara för gäster varför det inte blir någon eld, hur spelen går till, osv, osv... Man blir lätt trött i hjärnan. Phu!

Min telefon har kommit och jag fattar INGENTING som vanligt när det kommer en ny telefon. Jag kanske inte har skrivit det men jag fick ett av de berömda säljsamtalen från tre. "Du är en sådan trogen kund, bla, bla, bla" Nu är jag en trogen kund. Tror faktiskt att jag har haft samma operatör sedan Hoppsan var ca ett år gammal eller något sådant. Så visst. Men jag trodde att erbjudandet inte skulle gälla mig. Det kan ju låta konstigt men ett annat sådant samtal började på samma sätt men sedan framkom de att bara för att jag var så trogen så skulle mina närmaste få ett förmånligt abonnemang... När jag frågade vad JAG skulle få för att ha varit trogen kund blev det mycket hummande i luren och till sist "jamen du kan överaska dina närmaste med att de får ett bra abonnemang" Ah, så ni kan tjäna pengar? Tror inte det. De har inte kommit med fler av de "erbjudanden" till mig. Men nu kom de ändå med ett bra erbjudande så jag nappade. Jag får en ny telefon, Samsung Galaxy S4 med samma villkor som idag men billigare. Jag sitter fortfarande och funderar på var haken är för det måste ju finnas någon. De försökte först att sälja S3:an till mig för det räckte ju. Varför? Jo, jag hade ju varit så nöjd med S2:an... Nötter, såklart vill jag ha det senaste på marknaden. Utvecklingen går ju fort som den gör och skall jag binda upp mig i två år hinner det hända mycket äen om mobilen är det allra senaste just nu. Då vill jag inte sitta med en mobil som har ännu fler år på nacken. Men de vill väl bli av med dem gissar jag.

Hm, nu flyter bokstäverna ihop en aning så nu tror jag bestämt att jag skal ta och vila huvudet en stund innan morgondagen bataljer på jobbet :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar